Cea mai mare campanie de crowdfunding pentru o carte făcută în România
Pe data de 3 martie 2020 (aproape de ora 23:00), Editura Hyperliteratura și scriitorul Teodor Hossu-Longin, a cărui implicare a fost dincolo de cuvinte, au strâns cea mai mare sumă obținută vreodată în România pentru o carte în cadrul unei campanii de crowdfunding. Este vorba de proiectul 10 povești și rețete pierdute prin Deltă, o carte-album inedită, care amestecă literatura, fotografia (100 de fotografii realizate de Valeriu Leonov), istoria și tradițiile, gastronomia, dar și turismul, în redescoperirea uneia dintre cele mai frumoase și diverse zone și comunități din țara noastră.
Campania, a 15-a demarată de Editura Hyperliteratura de la înființare, de la sfârșitul lui 2016 până în prezent, a fost realizată pe platforma Sprijina.ro și a început pe 18 ianuarie 2020. Cu două zile înainte de încheierea ei, ieri, pe 3 martie, obiectivul propus, de nu mai puțin de 30.000 de lei, a fost atins și chiar depășit.
În total: 46 de zile de campanie, un reach de peste 50.000 de oameni prin materialele noastre promoționale, aproximativ 5.000 de vizualizări unice ale campaniei, peste 2.250 de reacții în Social Media, 210 susținători implicați (din care doi sponsori), peste 350 de exemplare precomandate. În prezent, mai sunt 48 de ore în care cititorii se pot încă implica și mai pot precomanda cu reducere cartea, contribuind la această sumă, și probabil până la finalul campaniei ne vom apropia de 400 de exemplare precomandate înainte de apariție.
Lucrurile nu se întâmplă pur și simplu, este vorba de experiența a trei ani de campanii de crowdfunding a mea și a editurii (cu toate lecțiile învățate, de toate tipurile), dar mai ales (încă) o lecție privind implicarea unui scriitor în proiectele sale. O editură ca a noastră, care într-adevăr, investește masiv în promovare, poate oferi o bază pentru ca astfel de realizări să aibă loc, însă nu o poate face de una singură. Teodor Hossu-Longin a lucrat zi și noapte alături de noi pentru a ne îndeplini acest obiectiv uriaș – cred că lumea și nici noi încă nu suntem conștienți pe deplin de amploarea proiectului. A fost efectiv o muncă de ore întregi zilnic, timp de o lună și jumătate, cu urcușuri și coborâșuri, cu momente de entuziasm nemăsurat și clipe când credeam că nu vom scoate capul la suprafață, cu surprize de unde nu ne așteptam și dezamăgiri din partea unor oameni de la care aveam așteptări mult prea mari și, una peste alta, a ieșit cu happy-end, ne-am atins obiectivul, iar eu unul sunt și acum fără cuvinte. Acești peste 200 de oameni minunați, alături de Teo Hossu, mi-au redat o energie pe care o credeam demult pierdută.
A fost nevoie de o doză de încredere masivă în cititori și totodată de o doză consistentă de nebunie din partea noastră, ca în România, pe zona culturală, unde interesul este de multe ori pe minus și sunt atâtea și atâtea probleme, să te arunci să strângi undeva la 6.500 de Euro din precomenzi și donații pentru a da viață unui astfel de proiect.
Andrei Ruse, scriitor și directorul Editurii Hyperliteratura
PS. Citește și pe blogul lui Andrei Ruse despre istoricul acestei campanii și importanța crowdfudingului.
Cartea 10 povești și rețete pierdute prin Deltă va intra în tipar luni, pe 9 martie și va ieși undeva spre sfârșitul lunii. Va fi o ediție de lux, format mare (22 x 22 cm), cartonat, 160 de pagini, în condiții grafice de cea mai înaltă calitate, iar prețul de vânzare va fi de 99,75 lei. În urma succesului din campania de crowdfunding, vom tipări un prim tiraj de 2.000 de exemplare, nu de 1.000, cum obișnuim să lansăm o carte, ceea ce facilitează și o reducere a costului de tipar.
Scăzând comisioanele, taxele, transportul gratuit de care beneficiază susținătorii implicați în campanie (care va fi acoperit de noi), recuperarea investiției făcute în promovare și alte cheltuieli auxiliare ce țin de carte (tehnoredactare, redactare, corectură șamd), suma strânsă acoperă undeva la 80% din necesarul costurilor de producție, restul urmând să fie completat de Editura Hyperliteratura.
Mulțumim încă o dată autorului nostru, Teodor Hossu-Longin și întregilor oameni care în această perioadă au dat mesajul nostru mai departe, dar mai ales s-au implicat direct, prin precomandă, în campania noastră, realizând un record pentru România.
Te mai poți implica în continuare în campanie AICI.